با انجام تست کاربر در هر مرحله از ساخت محصول، آن را ارزیابی کنید.
در هر مرحله از توسعه، یک روش تحقیق کاربر وجود دارد برای اینکه بدانید چگونه و چه موقع باید آزمایش کاربر را انجام دهید تا بهترین و هدفمندترین بازخورد را به دست آورید و محصول خود را با حداقل هزینه بهبود دهید.
از مزایای تست به موقع بهرهمند شوید.
چرا انجام تحقیقات کاربر ضروری است؟
نتایج سریعتر
میتوانید ایدهها و راه حلهای خود را با کمک پروتوتایپ ارزیابی کنید و ببیند کاربران چگونه در واقعیت به آن واکنش نشان میدهند. با توجه به بازخوردی که از کاربران میگیرید تغییراتی که لازم است را اعمال کنید.
کاهش ریسک
با آزمایش کاربران واقعی از پروتوتایپ، میتوانید تغییرات لازم را در ابتدا و قبل از توسعه کامل محصول، مشخص و اعمال کنید تا از هزینههای اضافی جلوگیری و باعث کاهش ریسک شود.
شناخت نیاز کاربر
ایدههای خود را به کاربران واقعی ارائه دهید و بازخوردهای آنها را بررسی کنید و محصول خود را با توجه به نیازهای کاربر تنظیم کنید.
پیشبینی به جای تجربه
آزمایش کاربر میتواند به شما کمک کند ایدههای جدیدی ارائه دهید، از رقبا جلوتر باشید و پیشبینی کنید که چه اتفاق بزرگی میتواند در گامهای بعدی در انتظار شما باشد.
صرفه جویی در هزینه
قبل از انتشار، هرگونه مشکل یا نقصی را برطرف کنید تا از اشتباهات پرهزینه جلوگیری شود. با آزمایشات کاربر قبل از صرف هزینههای هنگفت، محصول خود را بهبود دهید.
چه زمانی باید ایدههای جدید محصول خود را آزمایش کنید؟
تا آنجا که ممکن است و در هر مرحله از فرآیند توسعه محصول، به کمک آزمایش کاربر، در مورد ویژگیهای جدید یا به طور کلی در مورد نمونه اولیه، بازخورد جمع آوری کنید تا مفهوم گسترده کسبوکار را بهبود بخشیده و در پایان جزئیات محصول را اصلاح کنید.
- 1
شناخت مشتریان
برای شناخت بهتر کاربران میتوانید از مصاحبههای پرسونا کمک بگیرید؛ از نیازهای اولیه آنها شروع کنید تا بینش عمیقتری از نحوه استفاده از محصول به دست آورید.
- 2
اولین بازخورد
نتیجه تست، بعد از اولین استفاده مشتری از محصول بسیار معتبر است و کمک زیادی به شناسایی چالشهای مشتریان در استفاده از محصول میکند.
- 3
تجربه کاربر
آزمایشات به شما اطمینان میدهد که طرح پیشنهادی، اهداف محصول شما را برآورده کرده و استفده از آن را برای کاربر لذت بخش میکند.
- 4
بعد از پیادهسازی
با آزمایشات انجام شده پس از توسعه محصول، میتوانید مطمئن شوید که همه چیز طبق اهداف و برنامهریزی شما پیش میرود.
با متخصصان مجرب کار کنید.
چگونه میتوانیم در آزمایش تجربه کاربر کمک کنیم؟
آمادهسازی
ما با کمک شما یک برنامه تحقیقاتی آماده میکنیم تا شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که در کدام زمینه میخواهید فعالیت کنید و شما را در انتخاب مناسبترین ابزارها و روشهای تحقیق کاربری راهنمایی میکنیم.
یافتن کاربران مناسب
به شما کمک میکنیم تا شرکتکنندگانی برای تست و تحقیق پیدا کنید که تناسب بیشتری با کاربری هدف شما داشته باشند. جذب گروه مشارکتکننده مناسب، در کیفیت نتایج بسیار مؤثر است.
برگزاری جلسات
آزمایش در محل یا از راه دور؟! ما آزمایش از راه دور را ترجیح میدهیم؛ به این دلیل که این روش، دادههای فراوانی را برای تجزیه و تحلیل جنبههای مختلف محصول ارائه میدهد و نیاز به بودجه کمتری دارد.
تحلیل دادهها
در نهایت ما با بررسی دادههای جمعآوری شده از تستها و نتیجهگیری از آنها برای برنامهریزی مراحل بعد، به شما کمک میکنیم.
با متخصصان مجرب کار کنید.
روش تحقیق مناسب کاربر را برای نیازهای فعلی خود بیابید.
کشف مشکلات در ابتدای تحقیق انجام میشود. شناخت صحیح کاربران و گروه هدف در فرآیند ایجاد یک محصول جذاب و ارزشمند بسیار مهم است.
پرسونای مصاحبههای کاربر برای اطمینان از این واقعیت است که ایده محصول و مشکلاتی که حل میکند مطابق با نیازهای واقعی کاربران است.
پرسونای خریدار به شما کمک میکند تا شخصیت خریداری را که به محصول شما علاقهمند است، شناسایی کنید.
آزمایشات رفتاری کاربران، تعامل واقعی کاربران با محصول را نشان میدهد، نه لزوما آنچه راجع به محصول میگویند. دادههای جمعآوری شده از این آزمایشات، در طراحی محصول بسیار مفید است.
در آزمایش از کاربر سوالات خاصی در مورد محصول پرسیده میشود که نحوه استفاده از آن را نشان میدهد. این روش تضمین میکند که همه جنبههای مصاحبه تحت پوشش قرار گرفته است.
روش دیگر بدینگونه است که به کاربر اجازه میدهد از پروتوتایپ به تنهایی استفاده کند و سپس انتخابهای خود را تجزیه و تحلیل کند. اطلاعات جمعآوری شده از این روش، بازتاب تجربیات واقعی کاربران از محصول است.
تست نگرشی کاربر بر دیدگاه کاربران نسبت به محصول متمرکز است. شرکتکنندگان درک خود را از نحوه استفاده و فکر کردن در مورد آن نشان میدهند.
شرکتکنندگان اطلاعات ارائه شده را به گروههای مختلف طبقهبندی کرده و آنها را نامگذاری میکنند. این نوع آزمایش کاربر، برای مشاهده نحوه درک کاربران از محتوای برنام یا وبسایت و منطقی بودن آن مفید است.
نمونه اولیه برای یک لحظه کوتاه نشان داده میشود و سپس با کاربر مصاحبه میشود. این نوع آزمایش، نحوه واکنش کاربران به طرح و راه حلهای طراحی را بررسی میکند.
کیفیت در مقابل کمیت
تفاوت بین تحقیقات کاربر کمی و کیفی
- کیفی
- user-testing.researchBeginning:
- موضوع به خوبی شناخته شده نیست.
- نتیجه توصیفی - مجموعهای از جملات و نظرات کاربران
- کمی
- معمولا پس از انتشار
- موضوع به خوبی شناخته شده نیست.
- دادههای عددی برای تجزیه و تحلیل بیشتر
آیا آماده شروع توسعه هستید؟
اگر احساس می کنید که تمام نیازمندیها را جمعآوری کردهاید و یک برنامه اولویتبندی شده مناسب تهیه کردهاید و به عملی کردن آن فکر میکنید، ما آمادهایم تا شما را در فرآیند ساخت MVP راهنمایی کنیم که بتوانید محصول خود را در اسرع وقت روانه بازار کنید.