با MVP کسبوکار خود را آغاز کنید.
mvp نامهای متفاوتی دارد. حداقل محصول قابل اجرا، حداقل محصول قابل قبول، محصولی که حداقل نیازهای کاربران را رفع کند؛ اما مهم نیست که چه چیزی نامیده میشود. به زبان ساده، mvp اولین قدم در تایید ایده برای شروع یک کسبوکار است.
یک گام برای شروع
چرا شما به MVP نیاز دارید؟
MVP
MVP محصولی است که در فرآیند تحقیقات توسعه داده میشود و یک شروع عالی برای یک محصول عالی است و بر اساس ویژگیهایی که برای پیادهسازی استراتژی اصلی کسبوکار ضروری است، ساخته میشود. این ویژگیها، ویژگیهایی حیاتی هستند که بدون آنها محصول، نیازهای کاربر و کسبوکار را برآورده نمیکند.
تناسب محصول با بازار
ایجاد محصولی که متقاضی ندارد فایدهای برای شما ندارد. راه حلها و ویژگیهای پیشنهادی باید به نیازهای مهم بازار و کاربران پاسخ دهند. کارگاهها و آزمایشات کاربر، تمرینهایی برای رسیدن به نقطهای هستند که به شما این امکان را میدهند تا بازار هدف را قبل از شروع توسعه بهتر درک کنید.
الویتبندی ویژگیها
برای این که تشخیص دهیم کدام ویژگیها ضروری هستند اما برای تحقق هدف MVP ضروری نیستند، منطقیتر این است که مطمئن شویم عملکردهای اصلی محصول در MVP تحت پوشش قرار گرفته است.
تعیین معیارهای موفقیت
مشخص کردن دقیق معیارهای موفقیت یک محصول به ما کمک میکند تا یک استراتژی مناسب برای تست محصول در نظر بگیریم. اهداف باید واقعی و قابل درک باشند. برای مثال، میزان دانلود و بازدید و درصد کاربران فعال را میتوان به عنوان معیارهای موفقیت در نظر گرفت.
آزمایش تناسب بازار
آزمایش، تغییر و بهبود برای ایجاد بهترین محصول ممکن ضروری هستند. یک استراتژی برای بازار تهیه کنید و با مشتریان خود در ارتباط باشید. مشاهده تعامل کاربران با MVP و نوع رفتار آنها، دادههای ارزشمندی هستند که برای برنامهریزی مراحل بعدی توسعه یک محصول بهتر مورد نیازند.
به روند اعتماد کنید.
روند ساخت یک MVP عالی
ببینید مراحل توسعه MVP چگونه است و بعد از هر مرحله چه نتیجهای باید بگیرید.
- 1
ایده شما
ابتدا، تیم با پیشینه و چشمانداز پروژه و ارزش پیشنهادی آن بر اساس مشکلات کاربر آشنا میشود.
- 2
کارگاهها
چند روز کاری فشرده منجر به مشخص شدن پرسونا، تقویت ارتباط و انتقال اطلاعات در تیم و مهمتر از همه چرخه عمر محصول میشود.
- 3
طراحی محصول
پروتوتایپ یک نسخه قابل کلیک از وایرفریم محصول است و در این مرحله اولین وایرفریمها آماده آزمایش هستند. همچنین رابط و تجربه کاربری خوب چیزهایی هستند که کاربران امروزه انتظار دارند.
- 4
تست کاربر
از کاربران بازخورد مناسب بگیرید، تغییرات لازم را اعمال کنید و طرحهای نهایی محصول را کامل کنید.
- 5
محدوده پروژه
با طرحهای نهایی، میتوان برای مرحله تحویل، اهداف مناسب تعیین کرد، برآوردهای لازم را انجام داد و معیارهای موفقیت درستی را تعریف کرد..
- 6
تحویل
در مسیر پیشرفت باقی بمانید و محصول خود را برای انتشار در اولین فرصت آماده کنید.
- 7
انتشار
پس از انتشار، کاربران میتوانند با محصول ارتباط برقرار کنند و شما میتوانید از آنها بازخوردهای مناسبی بگیرید و تغییرات لازم را اعمال کنید.
- 8
نگهداری و توسعه
با یک MVP مناسب، میتوانید برای توسعه بهتر و بیشتر محصول خود برنامهریزی دقیق و مناسبی داشته باشید.
اگر سوالی دارید بخش سوالات متداول را بررسی کنید و یا فوراًبا ما تماس بگیرید.
مطمئن نیستید چگونه شانس محصول خود را در بازار افزایش دهید؟
تحقیقات انجام شده به خوبی می تواند اطلاعات مهمی در مورد محصول شما و نحوه استفاده کاربران احتمالی از آن به شما ارائه دهد. ما به شما کمک می کنیم تا مناسب ترین تست کاربر را با توجه به مرحله چرخه عمر محصول فعلی خود ایجاد کنید.